Shop More Submit  Join Login
×




Details

Submitted on
November 5, 2007
Image Size
369 KB
Resolution
600×1022
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
43,549 (9 today)
Favourites
627 (who?)
Comments
36
Downloads
1,469
×
LOTRO: Garaudan by Gorrem LOTRO: Garaudan by Gorrem
Concept art for "Lord of the Rings: Shadows of Angmar" by Turbine Games.

Monster-men in Middle-Earth that think they are wolves. It's like furries, except violent.
Add a Comment:
 
:iconogrebear:
ogrebear Featured By Owner Apr 8, 2013
Sooooo much detail!
Reply
:iconthecoldzephyr:
TheColdZephyr Featured By Owner Apr 11, 2012
It's hard to communicate just how much bigger than humans these guys are when they're set against a plain background: in-game, they tend to stand maybe 8-9 feet tall, albeit with a hunch. I wonder if that was always the intention, because then they must also be able to find giant wolves for their wolf-head hoods.
Did you see them as more or less human-sized?
Reply
:icondloliver:
dloliver Featured By Owner Oct 31, 2011  Professional Digital Artist
if this guys armour could be included in the game my dwarf hunter would be one happy wee savage!
Reply
:icondablooey:
Dablooey Featured By Owner Oct 22, 2011
Ahh, Guaradan, they've killed me SOOOOOO many times.
Reply
:iconchimneysweep22:
ChimneySweep22 Featured By Owner Oct 21, 2011
kinda reminds me of the bad guys from 13'th warrior awesome job
Reply
:iconshadowleaper:
Shadowleaper Featured By Owner Jan 20, 2011  Professional Digital Artist
Hahaha, your description made me laugh! :D
Reply
:iconmysterious-shadow:
mysterious-shadow Featured By Owner Jul 25, 2010  Hobbyist Traditional Artist
wow this is awesome, love the detail with the blood and everything, well done!! :D
Reply
:iconmit-hellan:
MIT-Hellan Featured By Owner Jan 26, 2009  Student
"It's like furries, except violent."
lol [2]

Amazing work <33
Reply
:iconemacamu:
EmaCamU Featured By Owner Jan 14, 2009
"It's like furries, except violent."
lol

it's geat, it looks liek the trolls of the viking series of spawn (see spawn.com)
Reply
:iconundeadmenace:
undeadmenace Featured By Owner Feb 23, 2008
This is amazing. I only wish the Garaudans ingame looked as graphic as the concept.
Reply
Add a Comment: